SELAMAT DATANG

Aku seorang yang easy going namun sedikit tegas dalam melaksanakan kegemaran aku, selalunya menulis adalah perkara yang paling aku tak suka. tetapi untuk kali ini aku nak tulis jugak tak kira..kepada yang suka baca.nasib ngkorang la..so selamat membaca

About Me

My Photo
HUZAIMI MAT ZALI
View my complete profile
Tuesday, October 06, 2009

PostHeaderIcon Share Tradition




Kagum tapi bodoh, itulah gambaran aku pada protester-protester di Indonesia yang terlalu taksub sangat dengan isu tarian Pendet yang kononnya telah dicuri oleh Malaysia. Tapi dalam kebodohan itu aku kagum dengan mereka kerana mereka sanggup mempertahankan seni tradisi mereka dari di gunakan oleh orang lain (orang lain? bukankah kita satu rumpun?). Samada isu ini hanya digunakan untuk melempiaskan marah mereka pada orang Malaysia ataupun sememangnya mereka memang jenis yang protective terhadap seni budaya mereka, itu terpulang..tapi agak menyedihkan kerana semata isu-isu ini mereka sanggup merosakkan rumpun yang telah terbina sejak sekian lama.
Baru-baru ini aku telah diajak oleh Eamy untuk menjadi sesionis gitaris bagi kumpulan Caklempong di Gemencheh. macam tak caya je..tapi yang paling aku berminat sekali sebab kali ini Caklempong diorang telah digabungkan dengan elemen-elemen moden.macam mana tu? tunggu..ha.ha

0 comments: