SELAMAT DATANG

Aku seorang yang easy going namun sedikit tegas dalam melaksanakan kegemaran aku, selalunya menulis adalah perkara yang paling aku tak suka. tetapi untuk kali ini aku nak tulis jugak tak kira..kepada yang suka baca.nasib ngkorang la..so selamat membaca

About Me

My Photo
HUZAIMI MAT ZALI
View my complete profile
Wednesday, September 02, 2009

PostHeaderIcon Pusingan Nasib

Perfect Carrousal

" Biasa lah.. semua orang pernah melakukan kesilapan" ayat-ayat itu lah yang biasa orang gunakan terhadap aku dan.hehe aku pun guna untuk orang lain. sama je.Tapi kenapa yer? selalunya kita gunakan ayat ini bila kita nak menyedapkan hati kita dan hati orang yang telah kita lakukan kesilapan itu dengan berharap yang kesilapan itu bukan lah besar sangat. betul tak?.
Macam orang melayu seperti aku ni, kita sentiasa nak kelihatan sempurna tapi tanpa melakukan apa-apa usaha.sebab kalau kita berusaha untuk nampak sempurna pasti dalam setiap titian langkah kita tu ada tersenggut-senggut dan pelbagai perkara yang tak diingini berlaku dan ini membuatkan kita tak nampak sempurna atau "perfect"
(kita nak mengaku ker?..confirm tak .sebab kita orang melayu) . Kadangkala kita kena ingat definasi sempurna bagi tiap-tiap orang pasti berbeza. ada orang kata kalau kita ada banyak duit maknanya kehidupan kita dah sempurna, ada orang jugak yang kata kalau kita dah beli rumah, dah ada anak bini dah ada kereta maknanya life kita dah sempurna.Ntahlah tapi bagi aku selama kita hidup ini kita takkan pernah sempurna.sebab tujuan kehidupan kita sebenarnya adalah untuk mencari kesempurnaan dan aku pasti kita memang akan melakukan kesilapan sebab kita memang takkan lari dari melakukan kesilapan. kalau sekali takper kalau dua kali itu kita dah panggil ia "bodoh". Yang penting kita bersyukur dengan apa yang kita ada dan jangan berhenti untuk mencari kesempurnaan.

0 comments: