SELAMAT DATANG

Aku seorang yang easy going namun sedikit tegas dalam melaksanakan kegemaran aku, selalunya menulis adalah perkara yang paling aku tak suka. tetapi untuk kali ini aku nak tulis jugak tak kira..kepada yang suka baca.nasib ngkorang la..so selamat membaca

About Me

My Photo
HUZAIMI MAT ZALI
View my complete profile
Thursday, November 25, 2010

PostHeaderIcon SELAMAT PENGANTIN BARU RUZAINI DAN SUE




Kuala Kangsar, Perak. memang jauh tak di nafikan namun pengalaman yang kami dapat di sana amat lah bermakna sekali sebab ini pertama kali dapat melihat keunikan kenduri di sana.Bayang kan lah kalau kenduri kat sana masih menggunakan cara-cara lama sampai kelapa pun pakai kukur..kalau aku lah yang dia suruh kukur aku rasa sebijik kelapa jer dah pengsan.hehe. di KK yang aku tau keunikan masakan dia masa kenduri adalah Rendang Tok (tak taulah kenapa panggil rendang Tok sebab ada elemen ketuk atau turun temurun dari Tok)..rasanya..huuuuu macam nak pergi lagi je..memang sedap bayangkanlah untuk hasilkan rendang tok yang asli ..semua yang digunakan mestilah dengan kaedah lama, maksudnya kalau cili or lada kena tumbuk .tak pakai mesin mesin ni..kalau nak santan kena kukur..boleh kata nak buat tu kederat kena kuat. Pekan Kuala Kangsar memang unik memang cantik untuk buat outdoor di sana..tapi di sebabkan masa yang agak suntuk cuma dapat buat di beberapa tempat jer.Apa apa pun tahniah kepada Awe dan Sue semoga perkahwinan anda di berkati sehingga ke akhir hayat.

0 comments: