SELAMAT DATANG

Aku seorang yang easy going namun sedikit tegas dalam melaksanakan kegemaran aku, selalunya menulis adalah perkara yang paling aku tak suka. tetapi untuk kali ini aku nak tulis jugak tak kira..kepada yang suka baca.nasib ngkorang la..so selamat membaca

About Me

My Photo
HUZAIMI MAT ZALI
View my complete profile
Wednesday, February 24, 2010

PostHeaderIcon Life

Ida Yaman Bertunang

hmm, lama jugak terhenti update blog ni. Bulan ni sehingga bulan 6 sibuk sangat dengan pelbagai freelance job terutamanya photography. suka sangatt.. dan banyak benda yang aku kena improve. Yup at least aku masih admit yang aku masih kurang lagi bagus dalam bidang ni dan aku tau aku kena banyak lagi berusaha untuk peningkatan diri aku. The best part is now i'm working alone. Bukan apa just kebelakangan ni wonder lepas issue yg terjadi kt kampung aku kawan kawan semua hilang. Disebabkan aku tak nak ivolved dalam mana-mana pihak terus kena dump macam tu je.yang tak sangka tu kawan yang aku sangka baik dulu..tak sangka zaman sekarang ni friendship harus kena label. tapi aku tak kisah la.if u wanna go..so proceed. dengarla apa orang nak cakap..sebab yang penting im not easy to buy. Yang penting kita tau nak bezakan yang mana baik yang mana buruk and at least i'm not ego. Fikir jangka masa panjang..dalam kehidupan ni kita akan saling bergantung antara satu sama lain, so if u start labelling people, one day people will start labelling u pulak. Hari tu ada sorang kawan hantar sms " mie, walaupun ko tak join belia 4b , kita masih kawan.." (and so on ayat dia). so aku balas la ..aku takde apa-apa ..then ajak minum. tetiba dapat satu sms lagi " hari tu aku kena ugut dengan...tut..and so on (dah nak masuk bab citer lama). So aku balas " aku tak pihak mana mana". then (dah masuk politik ..cakap ada cita cita la..itu la ini la .) bunyi macam marah.. Eh .aku ada salah cakap ke..aku hantar message pun 3 kerat je..tak mention apa apa pun tetiba je..ni apa nih. So aku call nak ajak minum. 1, 2, 3, 4, 5 kali call dia cancel call..eh ini makin kritikal..balik rumah aku try call dan message dia yang aku call bukan nak citer pasal politik..aku ajak minum je.. pun dia cancel.lepas tu terus senyap. Hmm so aku wonder message yang pertama tadi mention pasal kawan. ini lah dia..aku rasa ini memang penyakit orang melayu (sorry bukan nak kutuk bangsa .tapi fact!) nak masuk bidang profesional tapi diri tak profesional, nak jadi pemimpin tapi diri tak dipimpin lagi, ada cita-cita tapi tak tau cara macam mana yang terbaik nak pergi ke situ, nak menegur tapi tak leh terima teguran. Kawan bila ada maunya, buang bila dah tak penting senang cakap hipokrit. so kepada kawan yang dituju. aku tau korang ada cita-cita. tapi lihat balik ke akar.korang pegang jawatan tu utk apa?.untuk membantu belia kita atau pun saje-saje suka.so kalau korang nak bantu.mana pendekatan korang buat..tak join belia bukan maksud bermusuhan dari segi friendship .it just politic beb!. be profesional la harap korang berfikir dengan lebih terbuka lagi.

1 comments:

LookSharp said...

Kan main ko berpolitik ye mie....hehehe..jangan mara...aku kurang berpolitik...aku banyak berphotography....heheh...sory wei tak de niat ape pun...tapi pada pandangan aku dengan situasi ko ni cam kacau bilau jadinye...lebih baik berdiam diri...baik aktif kot lain...pegang kamera and start berkarya..:-)