SELAMAT DATANG

Aku seorang yang easy going namun sedikit tegas dalam melaksanakan kegemaran aku, selalunya menulis adalah perkara yang paling aku tak suka. tetapi untuk kali ini aku nak tulis jugak tak kira..kepada yang suka baca.nasib ngkorang la..so selamat membaca

About Me

My Photo
HUZAIMI MAT ZALI
View my complete profile
Saturday, March 04, 2006

PostHeaderIcon Terowong Masa


Ok la ..kali ni aku nak continue balik apa yang aku komplen kat post aku yang lepas..citer pasal industri filem kita kat malaysia..sebenarnya bila di kaji semula dari zaman-zaman dolu kala sampai la sekarang rasanya lebih ramai di kalangan kita lebih prefer kepada citer lama contohnya macam filem-filem dari allahyaraham P Ramlee even sampai sekarang dialog dialog dari filem nya masih dipakai..pelik tak?.kenapa citer dulu bukan sekrang.sebenarnya bagi saya la benda tu tak pelik.. ibarat kata afdlin la.."saya buat filem untuk buat orang enjoy!.itu cara saya menyampai kan message saya..terpulang la pada penonton untuk menilai filem saya.." (kiro-kiro e macam tu la ayat dia..kat dalam Amacam tv tu)..yup..the formula is the words ENJOY..dan saya rasa itu la formula Afdlin dalam membuat karya beliau ( for me afdlin is the second P Ramlee he.he.)..bila seseorang tu enjoy tengok sesuatu filem itu maka tak mustahil apa apa msg.ke even dialog nye sekali akan diadaptasikan oleh peminat or penonton filem tersebut..so easy kan..alaa macam kita la..hehe kalau tak suka orang tu..apa benda dia buat pun kita menyampah.tul tak?..maksudnya attract the viewers come first before the msg..sebab kita kenala buat orang suka dulu.ha.ha..dan sebab tu la saya cemburu dengan filem jiran kita.. sebab bagi saya..diorang lebih mementing kan quality movie diorang dan diorang meletakkan quality tu pada penonton untuk dinilai bukan pembiaya filem itu atau pun garis garis panduan yang di letakkan cuma di atas kertas

2 comments:

Anonymous said...

kenapa skg ko berisi mie?

LookSharp said...

Tak pe janji sihat nice flash back mi....